PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że modernizacja linii nr 38 zbliża się do kluczowego etapu. Po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy 14 grudnia pociągi wrócą na odcinek Giżycko – Korsze, wyprzedzając pierwotny harmonogram inwestycji. Całkowita wartość projektu to 1,8 mld zł netto, finansowana ze środków unijnych.
Nowe perony i wyższy standard podróży
Podróżni zyskają nowe perony na stacjach i przystankach: Wilkasy-Niegocin, Sterławki Małe, Sterławki Wielkie, Martiany, Kętrzyn, Nowy Młyn, Linkowo, Tołkiny oraz Korsze. Najpierw na trasie pojadą składy spalinowe, a po uzyskaniu odpowiednich dopuszczeń – także pociągi elektryczne.
Na odcinku Giżycko – Korsze prowadzone będą kontynuacje prac m.in. przy torach bocznych, drogach dojazdowych i przejazdach. Zakończenie całości inwestycji planowane jest na połowę 2026 roku.
Odcinek Ełk – Giżycko prawie gotowy
Prace między Ełkiem a Giżyckiem dobiegają końca. Pociągi wróciły na tę trasę w czerwcu 2025 roku, a we wrześniu pojawiły się na niej pierwsze elektryczne składy, co było historycznym wydarzeniem dla kolei na Mazurach.
Aktualnie kończone są zadania na przystankach Woszczele i Siedliska, gdzie budowane są mijanki zwiększające przepustowość linii. Oddanie ich do użytku planowane jest również w grudniu.
Od 14 grudnia najszybsze pociągi na odcinku Ełk – Giżycko będą osiągać 160 km/h.
Co już wykonano?
Na odcinku Ełk – Giżycko zrealizowano m.in.:
- przebudowę i elektryfikację 49 km torów,
- budowę nowych peronów w Giżycku, Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach i Woszczelach,
- modernizację 24 przejazdów kolejowo-drogowych,
- przebudowę 59 obiektów inżynieryjnych,
- budowę dwóch wiaduktów – w Giżycku i Wydminach,
- budowę przejścia podziemnego w Giżycku (ul. Unii Europejskiej).
Po zakończeniu inwestycji najszybsze pociągi pokonają trasę Ełk – Giżycko – Korsze – Olsztyn w mniej niż 2 godziny, czyli o 50 minut szybciej niż przed modernizacją.




